Nikita-bom på Facebook

26.06.2015 - 13:23 55 kommentarer

Jeg ser stadig eksempler på dårlig kundeservice på Facebook.

Og nå er det frisørkjeden Nikita som får stryk.

En mor var på Nikita med fireåringen sin i går.

Hun hadde en kommentar til frisørkjeden, og la inn følgende melding på Nikitas Facebook-side:

 

 

 

Kritikken og hetsen lot ikke vente på seg. Selvfølgelig ikke.

Kommentarene ramlet inn, trollene rullet inn og denne moren ble både kritisert, hetset og latterliggjort på Nikitas egen Facebook-side.

Nå skal selvfølgelig alle få lov til å mene akkurat hva de vil om denne saken. Og jeg regner med moren var forberedt på kritikk når hun postet denne kommentaren. Men det er langt mellom kritikk, debatt og hetsing.

Etter hvert ble kommentarene så mange, nesten 2000 stykker, og så stygge, at folk begynte å etterlyse Nikitas tilstedeværelse i kommentarfeltet.

Det gikk et helt døgn før Nikita ga lyd fra seg. Da postet de et bilde av en stopp-knapp og skrev at alle nye innlegg ville bli slettet. Men det ble de ikke. Kommentarene fortsatte å ramle inn i flere timer. Den ene styggere enn den andre.

Hvor var Nikita? Hadde de ingen kommentar til dette? Hva holdt de egentlig på med? Hadde de dratt på ferie?

Vel, hadde det nå enda vært så vel. Hadde det nå enda skjedd en glipp sånn at de ikke hadde fått med seg hva som utspilte seg på Facebook-veggen deres.

Men Nikita, de visste, de. De leste, observerte og fulgte med på alle kommentarene, all hetsen og all drittkastingen mot kunden deres. Men de valgte ikke å gripe inn.

Til slutt kom det en kommentar fra markedssjefen i Nikita Hair, Heidi Asphjell Aasli. Men ikke på Nikitas side. Nei, hun valgte å kommentere på Elisabeth Norheims Facebook-side. Elisabeth hadde nemlig delt innlegget på Facebook, og flere av oss begynte å diskutere Nikitas håndtering av kundehenvendelsen der.

Heidi Asphjell Aasli skrev at de var klar over kommentarfeltet på Nikitas Facebook-side, at det var under oppsyn, men at de ønsket å la kundene sine komme til orde.

Virkelig?

Tidligere i dag, slettet Nikita hele tråden. Jeg mistenker det ikke hadde noe med hetsen av kunden deres å gjøre. Tråden ble nemlig slettet i det øyeblikk markedssjefen fikk kritikk i Elisabeth Norheims tråd.

Hva gjorde Nikita egentlig feil?

For det første: Moren startet innlegget sitt med «Kjære Nikita». Ikke «Kjære Nikitas kunder».  

Er det ikke normal høflighet av Nikita å svare henne da? Dette var en hyggelig formulert kommentar med et spørsmål og en oppfordring til Nikita om å vurdere nye leverandører neste gang de skulle kjøpe inn frisørkapper til barna.

Nikita må jo svare!

Hvis jeg hadde vært i en av Nikitas salonger, og stilt et spørsmål til en av de ansatte, hadde det ikke vært utrolig rart og veldig uhøflig dersom vedkommende bare snudde ryggen til og lot som hun verken så eller hørte meg?

Og enda verre, hvis de andre kundene i salongen hadde begynt å kritisere meg, hetse meg og kastet dritt etter meg, mens de ansatte fortsatt lot som ingen ting. 

Vi hadde nesten ikke trodd det hadde vært sant. Og de aller fleste hadde reagert.

Det var akkurat dette som skjedde hos Nikita. Det spiller ingen rolle om spørsmålet og hetsen kom på Facebook eller i en salong.

Når Nikita bare står og ser på at kunden deres blir latterliggjort, hetset og kritisert, uten å kommentere eller gripe inn, uten å stoppe mobben, mener jeg Nikita er med på å latterliggjøre kunden.

De lar de andre kommentatorene ta støyten, mens de selv bare står og ser på. Så kan de i ettertid si at de selv ikke var aktivt deltakende.

Men si meg en ting.

Å stå og se på at noen blir mobbet, uten å gripe inn. Er man ikke da med på å mobbe selv? Er det ikke nettopp det vi lærer barna våre? At de skal bry seg, og gripe inn, enten ved å stå opp for de svake selv eller gi beskjed til en voksen dersom de ser noen blir mobbet.

Nikitas markedssjef, Heidi Asphjell Aasli, er voksen, og burde både brydd seg og grepet inn. Ikke bare stått og sett på at en av deres kunder ble mobbet.

Og så lurer vi på hvorfor barna er så slemme mot hverandre på nett, enda vi lærer dem nettvett.

Vel, barna gjør som vi gjør, ikke som vi sier. De lærer av oss voksne. Og de lærer av Nikita.

 

Les også: Oppfør dere, foreldre

Les også: Hva skjedde med å være litt grei?

 

Hva mener du om Nikitas håndtering av kunden?

 

PS: Prøv å hold en saklig debatt. Jeg er dessverre nødt til å godkjenne kommentarer nå, før de legges ut på bloggen på grunn av hets og sjikane.

 

PS: For flere oppdateringer om sosiale medier, følg meg gjerne på Facebook eller på Instagram - casa_kaos 

 

 

 

 

 

.

55 kommentarer

Sven Magne

26.06.2015 kl.13:34

Jeg tror ikke Nikita trenger å regne med meg som kunde.

Monika T Aa

26.06.2015 kl.13:43

Jeg synes Nikita gjorde veldig feil....de burde ha stoppet det med en gang hedsen begynte å rulle inn....nettrollene glemmer at det er virkelige mennesker som sitter ved den andre skjermen..jeg prøver å lære jentungen at det hun skriver på nett skal hun også kunne stå foran personen hun skriver til å si...for det er regelen jeg selv bruker på nett..men jeg blir rystet når ejg ser enkelte kommentarfelt...så onde enkelte kan være....

Jeg må jo ta med da at selv var jeg kjempefornøyd da jeg var på en Nikitasalong med minimannen...det krever tålmodighet å klippe en 1,5 åring med maur i rumpa....og vi fikk svart kappe på ham...ikke no disneydilldall....

Christine

26.06.2015 kl.13:46

Fantastisk skrevet!! 👍 👌

Avdeling Holt/ Anja Holt

26.06.2015 kl.14:15

Noen ganger går liksom bare alt galt. Kanskje de håpet at det ville dø ut av seg selv?

Gunn

26.06.2015 kl.14:22

Forsvarer overhodet ikke oppførselen til enkelte i kommentarfeltene, men må alt legges ut på Fjesboka. Dette er vel også noe vedkommende kunne tatt med Nikita sin kundeservice på pr tlf eller mail. Legger du ut sånn på Fjesboka...Ja da bør du regne med at nettrollene dukker opp dessverre...

Casa Kaos

26.06.2015 kl.14:25

Sven Magne: :-)

Casa Kaos

26.06.2015 kl.14:26

Monika T Aa: Nikita-frisørene er helt sikkert kjempeflinke.
Men måten markedssjefen håndterte dette på, er helt feil.
Hun burde ha stoppet det lenge før.
Bra regel du har, forresten. Om ikke å skrive noe på nett man ikke kan stå inne for ansikt til ansikt :)

Casa Kaos

26.06.2015 kl.14:26

Christine: Tusen takk :)

Casa Kaos

26.06.2015 kl.14:27

Avdeling Holt/ Anja Holt: Antakeligvis.

Casa Kaos

26.06.2015 kl.14:28

Gunn: Nei, man skal ikke trenge å få netttroll etter seg fordi man legger ut en sånn post på Facebook.
Men det aller verste her, er at Nikita bare står og ser på at kunden deres blir mobbet på Facebook-siden deres. Uten å løfte en finger. Det er ille.

Kjetil

26.06.2015 kl.14:29

Det er så latterlig med alt hysteriet som fører med at alt skal være så jævla politisk korrekt, hadde det ikke vært frisørkappen, så hadde hun sikkert funnet noe annet å klaget på. Det mest triste er at folk bet på og ga hun oppmerksomheten hun så sårt ønsket.

Største ulempen med internett er at alle plutselig fikk en mening, og alle vil tråkke sin mening ned i halsen på deg, noe denne hysteriske mora er et prakteksempel på.

Casa Kaos

26.06.2015 kl.14:32

Kjetil: Nei. Folk må få si sin mening på Facebook uten å bli mobbet. Akkurat som du sier din mening her nå.
Hva er forskjellen? At hun mener noe annet enn deg?

Kjetil

26.06.2015 kl.14:37

Jeg bare synes at den politiske korrektheten har tatt helt overhånd de siste 10 årene, og synes det er trist at slike detaljer skal gi så sterke meninger når det finnes så mye viktigere ting å ta tak i.

Jo rikere land, jo mer hysteri. Og om folk virkelig blir så provosert av en frisørkappe fordi den har et motiv fra en velkjent disney-film, så vet jeg ikke hvordan det skal gå med oss.

Christine

26.06.2015 kl.14:37

Nå har jeg ikke sett dette på facebook, og heller ikke lest kommentarene på innlegget til denne moren, men er det virkelig sant at folk gikk hardt ut mot henne??

Da jeg leste innlegget hennes som du har avbildet ovenfor skjønner jeg veldig godt hvorfor hun reagerte! Så jeg kan rett og slett ikke forstå hva som feiler folk som rakker ned på henne!

Nikita burde absolutt grepet inn umiddelbart, sperret for videre kommentarer og tatt kontakt med denne moren. Å sitte på sidelinjen og "følge med på hvordan det utvikler seg" er en meget dårlig beslutning, og vi kan bare håpe på at Nikita tar lærdom av dette. Å ikke handle når man er vitne til mobbing er som å mobbe selv mener nå jeg. De burde legge seg langflat!

Christine

Kjetil

26.06.2015 kl.14:39

Men er forøvrig enig i at Nikita skulle stengt den tråden straks det gikk over fra diskusjon til hetsing.

Elin

26.06.2015 kl.14:59

Amen!

Nikita har ikke meg som kunde, og kommer heller ikke til å ha meg som kunde heller..

Noen gang..

At de kan sitte å se hvordan denne mammaen blir hetset uten å gripe inn sier mye om de..

Vi bor i en verden der barn blir påvirket av så mye, og med kroppshysteriet som er nå så forstår jeg at hun reagerer.

Men igjen, hvem skriker høyest ang kroppspress og at barna blir påvirket..

Det er oss voksne..

5 åringe som leker med barbie leker bare, sier ikke at "en dag skal jeg se ut som barbie" eller bli som ariel.

Barna ser ikke på kroppen..

Men de lærer av oss.

Så ta deg sjøl i nakken og slutt å tenk at "oh shit, nå ender barnet mitt opp med anoreksi pga hun må bli like tynn som barbie.. Det skjer ikke..

Det er i våre hoder det sitter..

cuskima

26.06.2015 kl.16:24

elendig kundeservice.....helt enkelt.....

Eg mener har man åpent felt i blogg på FB etc vil det komme meninger...da må man tåle at folk er uenig,men man trenger jo ikkje ta av å hetse folk fordi man er uenig.

Når det er sagt har eg en sunn oppegående smart nydelig vakker datter som ElSKER ariel og askepott og har aldri noen sinne ønsket seg hverken krone eller skjell bh og fiskehale.....kanskje hun misunte noen litt snakkende mus...men der gikk grensen....

Folk må slutte.....kroppspress er det kjerringer som legger på segselv og hverandre

Barn ser ikkje med voksne øyne....eg så en jente fra Afrika komme inn i butikken der eg jobber med mammen sin kledd fra topp til tå i Frozen kjole og var Elsa...hun så forbi Elsas frosne blke hud og platinablonde hår -hun selv strålte med karamell hud og nydelig mørkebrune øyne og fine krøller og sang let it gooooo av hele sitt hjerte....så kan vi ikkje gjøre det?

Let it go.....

Linda

26.06.2015 kl.18:06

Jeg må si meg helt enig med deg, Kjetil.

ulla

26.06.2015 kl.19:14

Amen. Flott skrevet:) Og jeg er helt på samme siden som mammaen. Vi bør ta 70-tallet tilbake syns jeg. Vi har ungdommer som ikke tør kle av seg i gymtimen, det er et kropps-press uten like, en dansk barnebok om seksualitet lager ramaskrik i media, hvor ble 70-tallets frihet av? Den gang kunne jenter og gutter blir hva de ville, husker ikke en eneste barbie-jente i rosa kjole fra oppveksten min jeg. Derimot klatret vi i trærne med gutta og spilte fotball. På yngstemanns allidrett droppa alle jentene ut etter et halvår i første klasse, hvor er de? Hjemme og kammer håret? Når vi får adm.dir-bodyer til gutta og prinsesse-kjoler til jentene er vi ute og kjører. Det har denne mammaen skjønt, og reagerer.

Erik

26.06.2015 kl.19:18

Hun som la ut innlegget kunne da slettet det selv om hun ønsket...

Hilde

26.06.2015 kl.20:00

Kjipt med kapper, kjipt med hets. Da drar vi ikke på Nikita..

Guttemamma

26.06.2015 kl.21:06

Og vi lurer på hvorfor våre barn er med på å mobbe andre...

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:09

Kjetil: For mange stikker det mye dypere enn så.
Men bra vi er enig i at Nikita burde stengt tråden :)

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:10

Christine: Jepp. Å sitte og observere at en kunde blir hetset og latterliggjort på siden deres, er ingen god sosiale medie-strategi. Lurer på hvor de lærte det :)

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:12

Elin: Her er det delte meninger.
Personlig tror jeg heller ikke barn nødvendigvis får anoreksia av å leke med Barbie. Men jeg ønsker at datteren min skal vite at hun kan være akkurat den hun vil, og bli akkurat det hun ønsker når hun vokser opp, uten å bli holdt tilbake av trange kjønnsroller.

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:13

cuskima: He he. Se kommentaren min til Elin over her, for min mening om kjønnsinndelte leker og klær :)
Når det gjelder Nikita og kundeservice - enig med deg. Elendig!

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:14

ulla: Amen. Det handler nemlig ikke bare om en i utgangspunktet uskyldig frisørkappe med en havfrue på. Det handler om trangere og trangere kjønnsroller vi presser barna våre ned i.

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:15

Hilde: :-)

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:15

Guttemamma: Nemlig!

bilbo

26.06.2015 kl.22:25

Jeg har selv hatt erfaringer med bedriftsider med eget selskap. Det er bare visse folk som kan bruke sidene, og ikke alle som jobber i bransjen kan ta kontrollen. Er enkelt for andre å klandre en hel bransje for en person sine feil. jeg har selv vært kunde av nikita før, og har aldri opplevd noe negativt.

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:29

bilbo: Her hadde Nikita en egen markedssjef som tok en beslutning om å sitte og se på kommentarfeltet mens det utviklet seg til å bli hets og sjikane mot moren.

Ellers tror jeg helt sikkert Nikita har kjempeflinke frisører. Sosiale medier derimot, mmmmm, der er de ikke så flinke.

cuskima

26.06.2015 kl.22:41

Eg lekte med biler OG Barbie som barn og hadde null interesse av å bli hverken firkantet med hjul eller høy tynn blond med pupper og gå på tå hele Livet. Lekte med en fillekanin også....ønsket meg ikkje lange ører og knappehale for det

datteren min som elsker Ariel og askepott er 25 år og går like gjerne i minskjørt og stiletthøler som boots og joggis....med og uten makeup..ett fett.

Ser ut som noen av de som kommenteres hos deg mener at likestilling gjelder KUN så lenge jenter spiller fotball og klatrer i trør ol,men de disse jenter som er hjemme å kjemmer håret og pynter seg.......hvordan er DET frihet om man skal slå ned på barnas valg?

Gutter vil fremdeles bli brannmann.....en og annen vil være fe og prinsesse, betyr ikkje at de vil bli Bruce Jenner når de blir voksen...men for meg virker det som om det bare gjelder så lenge jentene blir presset og gutter blir applaudert i kjole på vei til barnehagen. Hvis vi virkelig vil la barn være barn og velge de DE ønsker uten at vi mener og synser så veldig så vil de gjøre nett det -velge. Noe gutter vil lke med dukker, majoriteten vil ikkje....noen jenter vil klatre i trær og leke røft og spille ball,men ikkje alle..og for alle de som vil være prinsesse hvorfor er det så fælt?

Er vi åpen for at de skal få velge ja så må de jo få velge da -selv <3

Anne

26.06.2015 kl.22:41

En egen Markedssjef, betyr ikke bare markedssjef for facebook.. herregud gje dæ

Maria

26.06.2015 kl.22:43

Heerregud :) Vet at nikita har flinke frisører overalt i Norge, Nikita har fått et dårlig rykte på seg på grunn av det her. Å ja dem tåle nok både ris og ros. Grunn for at innlegge ble sletta var nok fordi det ble så mange stygge kommentara. Syns ikke man skal si at Nikita var feig som gjjorde det dem gjorde, fordi det va vel det som var det rette fordi at denne dama som ikke tålte at jenta si satt med en disney kappe skulle få mere drit slenging til seg. Pratet med en nikita frisør å ble fortalt at kappene skulle fjernes fra deres bedrifter pga dette oppstyret, å det er vel å høre på kunden som klagde. Eller hva? se å hør ting fra to sider, å ikke bare gå ut ifra en oppfattning.

bilbo

26.06.2015 kl.22:45

Jeg tenker at alle bak en skjerm har et liv også. Jeg tross alt som har to barn legger fra meg all form for teknologi når de blir syke. Tenk om markedssjefen går gjennom noe av det samme. Plus, jeg kan se for meg at nikita gjorde en del i mellomtiden for å prøve å roe situasjonen. Det vet tross alt ikke vi. Alle kan gjøre tabber og ikke gjøre alt i riktig rekkefølge, men ikke døm eller kritiser før en vet hele historien. Jeg vet selv i mitt yrke at mine pasienter ikke kunne brydd seg om meg og mitt liv og jeg ser at dette reflekterer i denne situasjonen og. En bør tenke seg om før en snakker så negativt om et helt konsern. Vær heller mer spesifikk om en ønsker å få frem riktig melding.

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:48

cuskima: Problemet oppstår jo når barna ikke får velge. Når de blir presset inn i båser vi voksne har konstruert til dem.

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:49

Anne: Nei, ikke bare på Facebook. Men også på Facebook.

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:50

Maria: Supert. Applaus til Nikita for å ta kundene sine på alvor!

Casa Kaos

26.06.2015 kl.22:51

bilbo: Men vi vet jo at markedssjefen satt og så på alle kommentarene og valgte ikke å gripe inn fordi hun ville "la kundene spille til i kommentarfeltet".
Hun skrev det jo selv. (Les hele innlegget)
Hadde hun vært syk, eller av en eller annen grunn ikke kunne moderere tråden, hadde det tross alt vært bedre.

cuskima

26.06.2015 kl.22:55

Og noen av de båsene er at det kun er ok så lenge jenter er tøffere enn toget -ikkje hvis de da ikkje liker å gjøre ting som fotball og treklatring mm

Eg likte ikkje fotball,men klatret i trær...eg er uendlig glad min mor lærte meg ting om huset og hvordan hjelpe til for ellers hadde det gått nedeom og hjem den dagen eg sto alene med 3 barn ( min mor døde nemlig når mine søsken var barn og eg selv fikk barn samme uke)

Eg kan bygge kjøkken og bad selv,men eg er jobber med hudpleie og hår -MITT valg...eg er jente med ben i nesen og det blir de jentene som får velge selv.....og de guttene....

Eg tror vi er enig,bare at så mange står på barikadene for alle kvinnene skal bli mer fri....menn derimot de trenger likssom ikkje det

Conni Holden

27.06.2015 kl.00:14

Hei!

I Norge sitter vi på hver vår tue og dømmer folk nedenom og hjem,utifra hva vi leser på nett En ting er å støtte denne moren som kom med et saklig innlegg,men å så i neste åndedrag navngi og ("mobbe"?) salgs og markedssjefen i Nikita uten å vite noe som helst hva denne kvinnen har bedrevet de siste 24 timene? Det er det samme som å" kaste stein i glasshus".For Guds skyld,ta kontakt med den det gjelder og få svar på det du lurer på! Her er det mange som "lar seg rive med" av hva andre skriver uten å tenke etter selv hva man egentlig vil ha svar på...

Cissy

27.06.2015 kl.00:45

Helt enig i at tråden burde blitt stengt tidligere. Når det er sagt, syns jeg kvinnfolk tar veldig på vei og krisemaksimerer altfor mye. Ja, jeg generaliserer. Men hører vi virkelig menn ta opp ting som dette? Bryr de seg om farge på klær, mønster på ditten og datten, slik som oss kvinner? Nei. Ikke på langt nær så ofte iallefall. Jeg er lei av alt hysteriet, det er da bare bagateller! Tenk på folk som blir drept i andre land og som sulter. Har vi ikke andre ting å henge oss opp i? Ja, jeg forstår at det handler om å gi jenter og gutter like muligheter. Det der hører jeg daglig. Men jo, jeg syns allikevel det er drøyt å legge ut et slikt innlegg, istedetfor å ta det opp direkte med nikita etter frisørtimen.

Det er som sagt min mening. Irriterer meg ikke nevneverdig, men rister litt på hodet hver gang det dukker opp sånne typer innlegg i media.

Har selv alltid vært en typisk "guttejente", og foreldrene mine lot meg velge klær og leker selv. Jeg lekte mest med biler, klatret i trær, bygde hytter og snekret. Men jeg eide også barbie-dukker og andre "jenteleker" uten at foreldrene mine lagde oppstyr pga farger osv. Ærlig talt.

Cecilie

27.06.2015 kl.00:45

Jeg ser egentlige ikke alt oppstyret rundt de kappene. Det er tross alt en Disneyfigur som lærer barn at det er greit å være anderledes.

De kunne kanskje sagt at de kunne brukt en helt svart kappe, da akkurat denne kunden reagerte. Kunden har alltid rett, sånn er det bare. Jeg synes det er litt unødvendig å gå så hardt ut mot Nikita på fb. Men når Nikita har en åpen fb side, så må de tåle kritikk når den kommer.

Når det er sagt så synes jeg behandlingen Nikita ga denne kunden var elendig. Folks moral var også elendig da de kommenterte. Jeg får vondt av moren som postet dette innlegget, selv om jeg ikke er helt enig med henne. Jeg satt og tenkte at det var unødvendig og at vi burde la barn være barn da jeg leste det, men jeg fikk da ikke lyst til å hetse damen fordet.

Denne (i mine øyne) litt unødvendige saken har nok en gang satt rampelyset på nettmobbing. Selv om dette temaet kommer frem igjen på en veldig trist måte, viser det bare at problemet er like stort som tidliger, om ikke større. Håper noe godt kan komme ut av denne saken og at media henger seg på, slik at folk får en liten tankevekker ang. Mobbing... igjen

Pia

27.06.2015 kl.01:29

Jeg personlig syns ingen av de/dere (hun som posta det, de som kommenterte, Nikita og du) gjorde det riktige. Hun som posta det burde heller sendt melding, hun skulle ha forventet at det kom til å komme mange meninger(for det kommer det alltid!) De som kommenterte skulle tenkt seg om to ganger.. jeg mente noe det samme, men jeg holdt det heller inni meg. Hvis de absolutt ville kommentere, så kunne de vært mer saklig og ikke oppført seg som om de var 10 år. Nikita skulle så absolutt slettet innlegget med en gang. Og jeg mener at du tar alle ansatte på Nikita for EN, og det igjen blir bare feil. Det er nok mange av di som kommenterte som følte seg provosert av hvordan hun kritiserte Nikita.

Og jeg vil bare få med at jeg tror neppe den lille jenta følte nå kroppspress før moren kommenterte det.

Jannicke

27.06.2015 kl.01:48

Akkurat slike kommentarfelt kan ikke stenges. Og hadde de slettet tidligere hadde det garantert kommet kjeft for det også. Så på sett og vis forstår jeg det ble en anstrengt situasjon for Nikita der og da. Men de burde ordnet et par personer som kunne moderert kommentarfeltet etterhvert som det kom kommentarer når det først ble så betent. Når det er sagt så må jeg si at jeg snart føler meg uglesett som er ei mor som villig "dytter" rosa og prinsesser på unga mine. Jeg elsket selv å ha en barndom der vi barn kunne drømme oss vekk i fantasien om at vi var superhelter som kunne overvinne alt vondt fordi mor og far opphøyet oss som prinsesser og helter :)

27.06.2015 kl.02:35

Det er ikkje Nikita sin feil at voksne og sikker normalt oppegåande folk valgte å kommentere det innlegget, og ja det gikk over grensa, men ka hadde ho forventa egentlig? Marknadssjefen har ikkje vore altfor brå i vendingen og kunne godt ha sletta det tidligare, men i ein sånn situasjon skal det gjerne diskuterast og kommast fram til ei løysing om ka som skal gjerast. Diskusjonen hadde nok blitt større og forverra om alle fra Nikita, inkludert frisørane (fra alle 100 salonger) skulle begynt å kommentere og gi svar. Til gjengjeld har den mora oppnådd akkurat det ho ville: alle nikitasalonger som har desse kappene skal kaste dei!!!

Kan og tilføye at eg syns det blir for dumt å sei at det er dårlig kundeservice og at ein aldri vil gå til Nikita. Det er mange bra nikitasalonger over heile landet og mange flinke nikitafrisører som utfører meget god service og ikkje minst fint arbeid (god service blir det lagt mykje vekt på!!). så sjølv om det her var en glipp så betyr jo ikkje det at det er sånn her "behandling" alle får, det her blei jo ein ekstremt oppblåst sak! Lesson learned, det kjem nok ikkje til å skje igjen:) håpar og at i framtida kan folk som han sånne meininga ta det opp med kundeservice, eventuelt få salongen til å gå vidare med det. Syns heile saka er blitt patetisk så til dei grader, det her viser berre kor stor makt Internett har no. Dumt at Nikita skal få så masse pes for noke som i utgangspunktet omhandla barnekapper, og det faktum at vaksne folk ikkje klarer kontrollere seg i eit kommentarfelt, det blir for dumt.

Marthe L

27.06.2015 kl.09:04

Enig med deg! Nei, flesteparten som leker med Barbie tar ikke silikon og får spiseforstyrrelse og flesteparten av gutta som leker med spiderman og batman sitter ikke og pumper muskler for å bli en maskert superhelt - men å tro at dette ikke har en innvirkning på hvordan barn oppfatter seg selv som gutt og jente, er naivt.

Barn bruker barndommen sin på å lære å bli voksne. De tar informasjon de får underveis og gjør seg opp et bilde av den verden de lever i. ÈN opplevelse av frisørkapper med forvrengte kroppsbilder vil nok ikke velte noen av lasset, men så var det frisørkappen på mandag, prinsessetema for jentene på skolen på tirsdag, Topp-bladet med retusjerte popidoler i trange klær og masse sminke på onsdag osv. for ikke å snakke om print på klærne. Superhelter, kjøretøy og monstre til gutta og Disney-prinsesser, hjerter, stjerner og glitter på klærne til jentene - hovedsakelig.

På denne måten er samfunnet med på å fortelle barn i hvilken retning de bør velge, hva som er "normalt" og hva man bør velge for å passe best inn i fellesskapet. Betyr ikke at de MÅ, men man skal ikke kimse av underbevisstheten, og den mottar stadig beskjeder om smale midjer og fromme pupper hos damene og store markerte kropper og muskler hos mannfolka. Heldigvis er ikke verden like rosa-blå som den var før. Barn får også andre bilder og inntrykk i dag. Men fortsatt så er mye av samfunnet gjennomsyret av disse idealene, men vi har selv vokst opp med dem, så ofte tenker vi selv ikke over det. Det bare er sånn. Da er det bra at noen innimellom stopper opp og sier "Hold an", slik at vi litt etter litt kan være med på å balansere bildet litt mer. :)

Jenny Viktoria

27.06.2015 kl.18:57

Jeg er helt uenig med deg. Hvis en person virkelig har så lite å gjøre at du begynner å klage på at Ariel har pupper og smal midje så har du seriøse fritidsproblemer. Det er jo ikke rart i at du hun blir kritisert. Hadde jeg vært Nikita sjef hadde jeg vært ydmyk for kundens skyld men jeg hadde blitt rimmelig oppgitt. Denne saken er så latterlig at folk begynner å kritisere. Men mobbing er ikke greit. Barn kan leke med Barbie og supermann, men kan ikke ha bilde av det på frisørkappen?! Når foreldre kan klage på sånne ubetydelig ting blir jeg helt matt, tviler på at Barna i Syria vil legge til en komentar i denne saken! ;)

Ironika

27.06.2015 kl.18:57

Ironisk at jeg så en av de styggeste kommentarene komme fra en mann gift med en dame som har drevet med en anti-mobbekampanje her i byen. Han var en som elsket å latterliggjøre andre da vi vokste opp på samme sted, så at han fortsatt holder stilen. Jeg klarer ikke å forstå behovet for å holde på sånn, det vitner i beste fall om lite forståelse for at vi alle har rett til å inneha ulike meninger. Nikita er faktisk ikke noe bedre selv, det er en viss forskjell på å høre kundenes meninger og å la de være så frekke og ufyselige som det ble i det innlegget.

Marie

28.06.2015 kl.00:21

Hvis det er noen trøst, så er det akkurat slik de behandler sine ansatte når ting blir vanskelige. Lar frisørene stå å ta støyten av stormen, mens de på toppen stikker hodet i Sanda og later som ingenting.

britt jorunn

28.06.2015 kl.14:33

Kanskje mye forskjell på d du sjøl vil ta på dæ og ongan dine i forhol t ka du blir tilbudt. D går vel an å ha nøytrale kapper også på frisørsalongen. Og t markedsleder i Nikita, du ønsker vel å ha fornøyde kunder, og vært den første t å IKKE ønske dine kunder utskjelt på FB..hadde sikkert vært lurt me litt ettertanke, og lovd kunder nøytrale kapper. Ellers syns æ frisørene gjør en kjæmpefin jobb me onga og voksne

Meg

29.06.2015 kl.09:11

Den verste formen for mobbing, er de som vet men ikke bryr seg. Nikita burde ha grepet inn LENGE før!

Man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!

Kara

29.06.2015 kl.10:25

Til Kjetil:Dette handler ikke om politisk korrekthet. Det er ingen som har sagt at jenter ikke skal få være prinsesser om de ønsker det. Det handler om at jenter _ikke_ kan velge å _ikke_ være prinsesser dersom de ønsker det. Moren har ikke sagt at Nikita skal brenne all disse kappene, men at de bør vurdere å ha noen alternative.

Casa Kaos

29.06.2015 kl.15:12

Conni Holden: Markedssjefen navnga seg selv. Hun var aktiv i et annet diskusjonsfelt på Facebook. Der sa hun selv at hun satt og fulgte med på diskusjonen på Facebook-siden deres.
Dessuten er jeg ikke enig i at jeg mobber henne. Det er stor forskjell på kritikk og mobbing.

zena zuza

30.06.2015 kl.09:44

Endelig noen som tar tak i den siden av saken :D Skammelig hvor langt de lot det gå.

Skriv en ny kommentar

hits